Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Blogoscars: Βραβεία σκηνοθεσίας

Δύο νεαροί κινηματογραφιστές που μόλις αποφοίτησαν από το Ι.Ε.Κ (ΠΑΡ)ΑΚΜΗ συζητάνε για τη δημιουργία ταινίας μικρού μήκους. Το σενάριο δεν τους απασχολεί, αυτό που θέλουν είναι να εντυπωσιάσουν με πλάνα τους. Ονομάζονται Βαλέριος και Ονούφριος

Β. - Λέω να ξεκινήσουμε την ταινία με πανοραμικό πλάνο ενός καταφυγίου (10)
Ο. - Θα πρότεινα καλύτερα ένα πλάνο σκούπα (swish pan) που να καταλήξει σε θολή εικόνα.
Β. - Μου φαίνεται περιττή η σκέψη σου
Ο. - Όχι ρε, άσε μα τελειώσω. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει extreme close up σε ένα μάτι. Θα κάνουμε μετά zoom out και θα αποκαλυφθεί ένας τυραννόσαυρος. (9)
B. - Άσε ρε τώρα, καλή η καινοτομία δεν λέω αλλά μας πρόλαβαν από το Tree of Life.
Ο. - Ρε άσχετε εμείς το χρησιμοποιούμε συμβολικά. Καταφύγιο από δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και μετά πλάνα από δεινόσαυρο. Ταξιδεύουμε εκατομμύρια χρόνια σε δευτερόλεπτα. Θα μας ζήλευε και ο Kubrick.
B. - Δεν είναι και άσχημο. Στη συνέχεια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τράβελινγκ για να δείξουμε την κίνηση του δεινόσαυρου. Αυτός θα φτάσει στην Γαλλία και θα πιει νερό από το λιμάνι της Χάβρης. (8) Θα έχει κουραστεί από το περπάτημα.
Ο. - Θεός είσαι. Ο δεινόσαυρος που λες θα τεντωθεί να ξεπιαστεί και εκεί πάνω θα κάνουμε ένα form dissolve με μια κοπέλα που τεντώνεται να ξεπιαστεί πάνω σε χιονισμένα βουνά ενώ μιλάει με ένα μελαμψό. (7)
B. - O διάλογος θα απεικονιστεί με over the shoulder reverse shot και όταν θα δείχνουμε το πρόσωπο της κοπέλας στο βάθος του ορίζοντα θα αχνοφαίνεται ένας πλανήτης όμοιος με τη Γη. (6)
O. - Μαλάκα μου ένωση δύο κόσμων, αντιρατσιστικά μηνύματα. Ξεφύγαμε.
Β. - Αυτό που θέλω να κάνω είναι να περάσω μηνύματα σε όσους οδηγάνε να φοράνε ζώνη ασφαλείας.
Ο. - Έτσι στο άσχετο. Ναι το έκανε και ο Lynch στη Χαμένη Λεωφόρο.
Β. - Ε τότε να δείξουμε στον άλλο πλάνητη ένα αμάξι να χάνει τον έλεγχο και να προσγειώνεται στο βουνό (5)
O. - Σα να το γαμήσαμε λίγο.
Β. - Ναι μωρέ θα τα περάσουμε άλλη φορά τα μηνύματα.
Ο. - Για να γίνει πιο ψαγμένο θα δείξουμε μια δαμασκηνιά μέσα στο χιόνια με βέρτικαλ (tilt shot) για να φαντάζει πιο μεγάλη.
Β. - Και καλά δημιουργία ζωής από το μηδέν;
Ο. - Αυτός είσαι. Μετά με ένα πλάνο υψηλής γωνίας λήψης θα δείξουμε ένα κοτόπουλο να περνάει κάτω από τη δαμασκηνιά. (4)
B. - Μαγκιά. Ρίχνουμε σκοτάδι μετά και το επόμενο κάδρο θα είναι μασκαρισμένο σε κλειδαρότρυπα. Θα βλέπουμε τον άντρα μέσα στο σπίτι να ρίχνει το ζωντανό κοτόπουλο μέσα στις φλόγες. (3)
Ο. - Λες να μας κράξουν οι φιλοζωϊκές;
Β. - Ωχ δεν το σκέφτηκα. Έλα μωρέ θα τους χωρίσουμε. (2) H κοπέλα θα βγει έξω από το σπίτι αφού μαλώσουν και θα περπατάει στα χιόνια.
Ο. - Λέω να τη βάλουμε να περπατήσει μέχρι την άκρη της γης (1) και να χρησιμοποιήσουμε υποκειμενικό πλάνο.
Β. - Μαλακά ξεκινάμε αμέσως γυρίσματα.
Ο. - Πάρε καμέρα και φύγαμε.

1. Sergio Caballero - Finisterrae

2. Asghar Farhadi - A Separation

3. Denis Vileneuve - Incendies

4. Satrapi, Paronnaud - Poulet aux prunes

5. Nicolas Winding Refn - Drive

6. Mike Cahill - Another Earth

7. Andrea Arnold - Wuthering Heights

8. Aki Kaurismaki - Le Havre

9. Paddy Considine - Tyrannosaur

10. Jeff Nichols - Take Shelter

Δεν ξεχνάμε να ρίξουμε μια ματιά στα αλάνια

Ο πρώτος διοργανωτής: @rebellion Choose A Fucking Big Television
Ο πλέον διοργανωτής: @dimitrisdx The Original DimitrisDX
Oι καλύτερες παρουσιάσεις: @Tagres Filmboyant
H απεχθάνομαι το Αrtist: @asteri108 Geek Kid on the Blog
H βιολίστρια: @mendelo Mendelo

2 σχόλια: